본문바로가기
메뉴바로가기

Thesis

Thesis:

ISPL Ph.D

Namil Kim (2016)
Studies on the Dynamic Patterns of Industry Convergence Using Network Analysis
네트워크 방법을 활용한 산업융합의 동태적 패턴에 관한 연구

Sanghoon Lee (2016)
Study on the evolutionary patterns and dynamics of firm networks in innovation ecosystem using social network analysis
사회 연결망 분석을 이용한 생태계 내 기업 네트워크의 진화적 패턴과 역학

Kiho Kwak (2015)
Corporate innovation strategy and market-oriented technology policy under technological convergence: network analysis
기술융합 관점에서의 기업혁신전략과 시장지향적 기술정책: 네트워크 분석을 중심으로

Rahatullah (2015)
Emotional content distribution in online product reviews and its impact on search cost
온라인 상에서의 제품 리뷰에 포함된 감정 분포

Yong-Rae, Cho (2014)
Corporate innovation strategy and market-oriented technology policy under technological convergence: network analysis
기술융합 관점에서의 기업혁신전략과 시장지향적 기술정책: 네트워크 분석을 중심으로 

Eui-Seok, Kim (2014)
The evolutionary patterns and dynamics of technological convergence: the case of printed electronics
기술융합의 동적패턴과 진보특성 연구: 인쇄전자기술 융합 사례 

CMPL Ph.D

Hyunsik Park (2015)
Choice decisions in large product assortments: a behavioral and experimental economics approach
디지털 혁신에 의한 다양한 대안에서의 선택 결정 연구: 행동 및 실험 경제학적 접근

Choon-Ho, Oh (2013)
From innovation to econovation : a study of new paradigm towards market oriented innovation system 
혁신에서 이코노베이션으로: 시장 지향 신 혁신시스템 패러다임 연구 


ISPL M.A

Daehyun Kim(2016)
ffects of patent protection on the firms' market value : the case of renewable energy sector
특허 보호가 회사의 시장 가치에 미치는 영향 : 신 재생 에너지 산업을 중심으로

Hyun Sung Park (2016)
(The) Position of countries in global value chain (GVC) and its effect on economic growth
글로벌 밸류 체인 상의 국가들의 위치와 경제성장

Man-Ho Bae (2015)
Studies on catch-up strategies for improving capabilities of pharmaceutical industry in east Asian countries: the cases of South Korea and China
동아시아 국가의 제약산업 역량 강화를 위한 추격 전략에 대한 연구: 한국과 중국을 중심으로

Jaehee Cha (2015)
Patterns of innovation in mobile instant messaging services: the case of South Korea and Japan
모바일 메세징 서비스의 혁신 패턴 연구: 한국과 일본의 사례를 중심으로

Eunhui Park (2015)
A study on the characteristics of the public subsidy dependent firms
정부재정의존형 기업의 특성에 대한 연구

Bonghyup, Kang (교과석사) – 2014.2

Ji-Hye, Yoo (2014)
The Influence of Structural Holes on the Corporate Performance and Strategic Alliances Network in Pharmaceutical Industry
제약산업의 전략적 제휴 네트워크와 구조적 공백이 기업성과에 미치는 영향 

Changyeon, Cho (2013)
Large-scale complex system's innovation - a case : historical review of nuclear power plant technology development   
거대복합시스템기술의 혁신에 관한 연구 : 원자력플랜트기술 개발 사례 

Hyeok-Seong, Lee (2012)
Sales of convergence products in early market: the effects of original capability and manufacturing experience of added products  
컨버전스 제품의 시장 성공: 본래 역량과 부제품 제조경험의 효과 


CMPL M.A

Kyeongseok Heo (2016)
The dynamics of online music industry : The effect of mobile technology on streaming and downloading
온라인 음악 산업에서 스트리밍과 다운로드의 경제학적 관계와 모바일 기술이 관계에 미치는 영향에 관한 연구

YouHyun Suh (2015)
Exploring the influence of visual tactile attributes in online product presentations for improving purchase intention
시각적 촉감의 요소들과 온라인 제품의 이미지 제공방식에 따른 구매의도 영향 연구

Minseok Kim (2015)
A Study on user's preference-based prediction of new product's market performance: focusing on curse of innovation theory and smartwatch
웨어러블 디바이스 서비스에 대한 사용자 선호기반 시장예측 연구: 혁신의 저주 이론과 스마트워치를 중심으로
Kim, Hyung-Jun (2014)
Investigating conformity effect on online platform with pattern recognition method
패턴 분석을 통한 온라인 플랫폼상 소비자간 동조 효과 검증에 관한 연구 

Kwak, Do-Yeon (2013)
Research on the complementarity of online and offline social networks 
온라인, 오프라인 소셜 네트워크의 보완관계에 대한 연구 

Atya Zeb (2013)
The dynamics of online WOM content and product sales for movies 
영화시장에서의 온라인 구전 콘텐트와 제품판매 사이의 역학 관계에 관한 연구 

Yoonjin, Lee (2013)
The effects of psychological distance on consumer response to eWOM
심리적 거리가 소비자의 온라인 구전정보 수용에 미치는 영향 

Joo-Hee, Lee (2012)
The effects of consumers’ perceived privacy control on perceived privacy risk in location aware service  
소비자의 인지된 프라이버시 통제가 인지된 프라이버시 위험에 미치는 영향 : 위치기반서비스를 중 

Jee-Young, Kim (2012)
Effectiveness of advertisements featuring social context on social network sites: an investigation of effects of tie strength-moderated interaction between reward type for advertising recommenders’ i

Ji-won, Ryu류지원 (2011)
Regional Consumption Inequality and Its Determinants : A Case of Korean Book Consumption  
지역 소비 불평등과 그 결정요인 :한국 도서시장을 중심으로 

Jung-ho, Ham (2011)
The analysis of user empowerment on consumer purchase behavior : Focusing on avatar selection in smartphone  
사용자 권한부여가 구매에 미치는 영향에 관한 연구 : 스마트폰 게임의 아바타 선택을 중심으로 

Ji-hwan, Lim (2011)
More Discounting Always Better? :An Empirical Analysis of Social Commerce Business Model and Price Nonlinearity  
소셜커머스의 비즈니스 모델과 가격의 비선형성에 대한 연구 

Kweon-woo, Yoon (2010)
Using non-conscious information processing to explicate brand memory: the exposure and response  
무의식적인 정보처리 과정의 측정을 통한 인터랙티브 미디어 내 광고 기억 분석 연구 

Rahatullah (2010)
Research on the emotional content of customer reviews: a by- product of catharsis  
소비자의 제품평가에 있어서 감정적 컨텐츠에 대한 연구 

Yong-Rae, Cho (2009) 
A empirical study on the factors influencing on financial performances of media and entertainment firms: focusing on the theories of diversification and value chain
영상 콘텐츠 기업의 재무성과에 미치는 요인에 관한 실증 연구 : 사업다각화 및 가치사슬 이론을 중심으로

Min-Hoe, Hur (2009)
Enhanced collaborative filtering for rating prediction on movies  
개인의 영화 평점 예측을 위한 향상된 협력적 필터링 방법 연구 

Min-kyung, Kim (2009)
Does UGC matter? : an empirical study of marketing impact of video UGC in the motion picture revenue  
동영상 UGC가 실제 영화의 수익에 미치는 영향 분석 

Min-jeong, Kim (2009)
Forecasting future charge broadcasting service market based on the consumer preferences : focused on content char
소비자 선호 분석을 통한 차세대 유료 방송 서비스 시장의 미래 : 콘텐츠 특성을 중심으로 

Kyung-Mi, Park (2008)
(The) effects of reference quality on consumer purchase decisions : the case of MP3 players
Reference quality가 소비자의 구매결정에 미치는 영향 : MP3 플레이어를 중심으로 

Yebeet, Jang (2007)
 study on online game experiences and self-efficacy of online game users 
온라인게임 이용경험이 자기효능감에 미치는 영향에 관한 연구 

Sunyoung, Cho (2007)
The effect of interactive web-sites on online marketing efficiency  
인터렉티비티 단계에 따른 온라인 마케팅 효과 

Junghee, Woo (2007)
The shopping funnel analysis on digital multimedia contents for different genre and display size  
콘텐츠 장르와 디스플레이 사이즈에 따른 디지털 멀티미디어의 쇼핑펀넬 분석